Forum  Strona Główna
Z dniem 30 IV sojusz 'Studenci' kończy swoją działalność
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Początkowy etap rozbudowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alwego




Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:35, 17 Mar 2009    Temat postu: Początkowy etap rozbudowy

Początkowa liczba surowców na planecie nie wystarcza na wiele, dlatego trzeba postarać się o przyrost surowców. W tym celu, należy postawić:
- Elektrownia słoneczna #1
- Kopalnia metalu #1
- Kopalnia metalu #2
- Elektrownia słoneczna #2
- Kopalnia metalu #3
- Kopalnia kryształu #1


Mniej więcej na tym etapie wyczerpią się środki finansowe. Dlatego też, jeśli takiej pomocy jeszcze nie otrzymałeś - poproś o nie tutaj.

Gdy już otrzymamy surowce, powinniśmy rozbudować do 5 poziomu fabrykę robotów, laboratorium badawcze, oraz stocznię. Dzięki fabryce robotów - skrócony zostanie czas czas budowy budynków, a laboratorium i stocznia, zgodnie z nazwami odpowiadają za nowe technologie i statki/struktury obronne.

Gdy już będziemy mieli postawione laboratoria, będziemy potrzebować takich technologii jak
- technologia energetyczna #1 (potrzebne do kolejnych badań)
- Napęd spalinowy #3 (do budowy Małych Transporterów wystarczy 2 lvl)
- Technologia komputerowa #3 (potrzebne, by móc wysyłać 4 floty - 1 + poziom badania)

Gdy skończy Nam siebudować ostatni poziom stoczni możemu budować Satelity Słoneczne, Małe Transportery, oraz Lekkie Myśliwce. Na początek jednak powinno wystarczyć pare MT (Małych Transporterów).
Każmy więc budować:
- 6 Małych Transporterów

Oraz kolejne budynki.
Kolejności budowania kolejnych poziomów kopalń i syntezatorów nie będę wymieniał. Przyjmijmy więc, że kryształ powinien być 2 lvl niżej niż metal, a syntezator deuteru 2 lvl niżej niż kryształ. Taki stosunek powinien się utrzymać mniej więcej do poziomu 24/22/20. Potem syntezatory deuteru wskazane jest budować zależnie od naszych potrzeb na ten surowiec, natomiast metal... cuż... to najtańsze kopalnie, więc można je mieć nawet 4-5 poziomów wyżej niż kryształ Smile

W czasie, gdy będą Nam się one budowały kolejne budynki i Małe Transportery, możemy popracować nad technologią szpiegowską. Atakowanie wroga, bez uzyskania informacji o tym, co jest na Jego planecie do rozsądnych nie należy Wink Ponieważ mamy surowce, od rzu postawmy:
- Technologia szpiegowska #4 (do budowy sond wystarczy 2 lvl).

Gdy skończymy prace nad technologią szpiegowską budujemy 20 sond.
- 20 sond szpiegowskich
Oraz decydujemy, czy chcemy rozpocząć prace nad kolonizatorami, w celu zdobycia nowych planet (prędzej czy później to konieczność), czy też wolimy przyśpieszyć nasze Małe Transportery, podnosząc napęd spalinowy, oraz zwiększając liczbe slotów, poprzez podnoszenie technologii komputerowej.

Do budowy kolonizatorów potrzebujemy
- Napęd impulsowy #3

Mały Transporter nie szokuje ładownością (5.000 jednostek), ani prędkością. Dlatego można pomyśleć o Dużym Transporterze.. Aby takowy zdobyć, potrzebujemy:
- napęd spalinowy #6

Jednym z głównych źródeł surowców są rabunki. Sondy jakie wybudowaliśmy posłużą nam do znalezienia celów. Na początku najlepiej jest atakować idlerów (graczy, którzy nie logowali się od dłuższego czasu, poznamy Ich po (i) oraz (iI) przy nicku). Ponieważ nie dysponujemy dużą flotą, lepiej skupić się na graczach słabych. Głównie dlatego, że często na planetach możemy napotkać obronę (a tej, w zbyt wielkich ilościach nie zniszczymy), oraz dlatego, że inni też dysponują technologią szpiegowską. A to oznacza, że na skanach będziemy widzieć mniej (np. nie zobaczymy obrony).

Na tym etapie powinniśmy skupić się na:
- Kolonizacji nowych planet ([link widoczny dla zalogowanych]) mających więcej jak 190 pól.
- Pracami nad polepszeniem obecnej infrastruktury (kopalnie)
- zwiększeniu floty

Do czasu jak nie będziemy dysponować kompletem planet odradzałbym budowanie OW czy pancerników. Jednak jest to moja subiektywna opinia. Dlaczego tak uważam? Ponieważ obronę, jaką będziemy wstanie zniszczyć będzie niewielka, a będą to głównie WR czy LL. I tu przydają się właśnie krążowniki.

Po skolonizowaniu nowej planety i stwierdzeniu, że jej wielkość Nam odpowiada powinniśmy przesłać tam troche surowców aby przyśpieszyć jej rozwój. To, ile wyślemy, zależy oczywiśie od tego, jakimi zapasami dysponujemy. Wskazane jest jednak, by wysłać niewielką ilość deuteru ( ~5.000) aby móc wybudować fabrykę robotów, oraz stocznię. Laboratorium nie musimy tam budować, ponieważ można prowadzić tylko jedno badanie w tym samym czasie, a tym możemy się zająć na planecie macierzystej. Jeśli chodzi o rozbudowę kopalni - postępujemy analogicznie jak w przypadku Naszej pierwszej planety.
Jeśli chodzi o badania - najistotniejsze w tym momencie są
- Technologia szpiegowska
- Technologia bojowa
- Technologia ochronna
- Opancerzenie

Technologie szpiegowską powinniśmy jak najszybciej zdobyć na poziom 8. Dzięki temu, gdy ktoś będzie Nas atakował będziemy znali dokładny stan floty, a nie tylko typy statków jak dotychczas. Co do trzech pozostałych technologii - te rozwijane są przez cały etap gry i nie ma jakiegoś określonego poziomu na którym warto je mieć.

Gdy już będziemy mieć kilka planet, a co za tym idzie dodatkowy dochód - warto pomyśleć nad rozwojem floty - najważniejszymi statkami w grze są:
- Recykler
- Okręt wojenny
- Pancernik

Recykler służy do zbierania surowców z PZ, powstałym po bitwie, Okręt Wojenny, jak i Pancernik słuzą do robienia PZ z wrogiej floty Smile
Naturalnie początkowo dużych flot rozwalac nie będziemy ze względu na słabą flotę jaką mamy, ale w przyszłości można na tym nieźle zarobić.

Oczywiście floty wojennej nie trzeba budować. Można też prowadzić spokojny tryb gry - jako górnik. Górnik, jak nazwa wskazuje skupia się na pracach związanych z wydobywaniem surowców. Praktycznie każdą jednostkę surowca jaką ma, pzreznacza na budowanie coraz to wyższych poziomów kopalń. Jaką to ma zalete? Że surowce zdobywamy nie ważne czy atakujemy czy nie. Każdego dnia zdobywamy określoną ilość surowca, nawet jak na gre poświęcamy 15 minut dziennie.

Który z trybów gry - górnik, czy flociarz, jest lepszy bylo wiele teorii. Pamiętajcie tylko, że to, jak sie kolonizować, zalezy od tego kim chcecie byćw przyszłości. Górnik, potrzebuje planet blisko siebie. Flociarz natomiast, aby objąć zasięgiem większy obszar, potzrebuje planet w różnych galaktykach.


* poradnik pod pewnymi względami odnośnie kolejności budowania czy badania stoi w sprzeczności z tym, z czym na co dzień można się spotkać. Powodem tego jest, fakt, że przy pisaniu tego poradnika uwzględniono znaczą pomoc surowcową.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Alwego dnia Czw 11:54, 19 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin